Felanmälan

Skärmavbild 2015-10-19 kl. 16.48.05


Nordstaden Stockholm sköter våra fastighetsfrågor som rör lägenheterna, våra allmänna utrymmen och lokaler.

Har ni drabbats av något fel eller upptäckt skada?


Felanmälan görs via…

Telefon: 08-32 40 60 (vardagar mellan kl 07:00 – 16:00)
Via mail: kundtjanst@nordstaden.se

Jour
Om det inträffar allvarliga fel på kvällar och helger kan du vända dig till Nordstadens journummer: Tel: 08-587 801 30

Tänk dock på att bara vända dig till dem när det är allvarliga fel som absolut inte kan vänta till dagen efter eller närmast följande vardag. Om du kontaktar jouren vill vi gärna att du också informerar föreningen och kan då sända ett e-post meddelande till styrelsen@korallen1.se eller lägga en lapp i vita lådan i port 6.

Missbruk kommer att beivras
Uppstår situation och du känner dig osäker, ta då kontakt med någon i styrelsen för råd. Vilka som ingår i styrelsen finns under Styrelse och finns anslaget på tavla i respektive port.

Nedan finns exempel på vad som bör anmälas till Jour, alternativt och/eller vår vanliga felanmälan om det inträffar något på kvällar och helger.

 

Intervju med Brf Korallens fastighetsförvaltare på Nordstaden i Stockholm – 

Sara Lindmark är Brf Korallens tekniska förvaltare: Foto: Agneta Elmegård

…ett ögonblick, Sara Dianda Lindmark, teknisk fastighetsförvaltare på Nordstaden AB som sköter om den tekniska förvaltningen på Brf Korallen

Vad gör en fastighetsskötare/förvaltare för någonting?En teknisk fastighetsförvaltare ser till att hålla ordning på allt som krävs för att förhöja boendemiljön och värdet på fastigheten. Vi håller koll på tekniken i huset, vi håller koll på att myndighetskraven uppfylls, vi stöttar fastighetsskötarna och ser tillsammans till så att allt fungerar som det ska. Är något trasigt så ser vi till att någon fixar det, vi är behjälpliga med teknisk rådgivning men kan också hjälpa till att handla upp entreprenörer för mindre byggprojekt.

Hur märker de boende av att Nordstaden AB ansvarar för driften av huset? En gång i veckan är vår fastighetsskötare på plats för att se över så att allt fungerar som det ska. Han kontrollerar driftutrymmen, utemiljö och det invändiga så som entréer och trapphus och rapporterar till mig eller mina kollegor om något skulle vara trasigt eller inte fungera som det ska.

När ska man som hyresgäst och bostadsrättshavare göra en felanmälan till Nordstaden?

”Om man upptäcker ett fel kan man göra felanmälan till Nordstadens bemannade telefonmottagning måndag – fredagar klockan 07.00-16.00. Felanmälan kan även utföras dygnet runt via internet på Nordstadens hemsida nordstaden.se. Det kan handla om mer eller mindre akuta fel. Kundtjänsten avgör om det är akut eller om det kan vänta tills den uppgjorda tillsynen en gång i veckan.

Vad kan man som hyresgäst och bostadsrättshavare få hjälp med?

”Nordstaden erbjuder hjälp med underhåll inuti bostäderna. Man kan till exempel behöva hjälp med att rensa ett igensatt vattenlås, byta ut gamla tätningslister i ett fönster eller justera en dörr. Bostadsrättshavare bekostar invändiga åtgärder själva. För hyresgäster ingår de som regel i hyran”

Vad kan man inte räkna med att få hjälp med?

”Vi kan hjälpa till med alla önskemål som rör boendet. Om Nordstaden inte har möjlighet att utföra en viss åtgärd själva hjälper vi gärna till att beställa tjänsten av ett annat pålitligt företag”.

Faktaruta:
Namn: Sara Dianda Lindmark
Yrke: Teknisk fastighetsförvaltare
Utbildning: Fastighetsförvaltare på Newton yrkeshögskola
Bor: Rissne
Bästa med jobbet: Det bästa med mitt jobb är variationen på arbetsuppgifter och att få komma ut och träffa så mycket olika människor. Ingen dag eller uppgift är lik den andra och varje dag lär jag mig nya saker med hjälp av kollegor, entreprenörer, styrelsemedlemmar osv. Jobbet som teknisk förvaltare är ett aktivt jobb där man ständigt har många bollar i luften, vilket passar mig utmärkt!