Det är en del medlemmar som har haft problem med spolknappen till toaletten, den
som tillhör den vägghängda toaletten i badrummet. Garanti gäller fortfarande från
stamrenoveringen. Så om det är fler med detta problem, gäller nedan er:

Fyll i formuläret i den här länken och skicka till styrelsen senast måndag den 23 juni 2025, så vidarebefordrar vi detta till leverantören. Bifoga en bild på den trasiga knappen och skicka till
styrelsen@korallen1.se. Eventuellt att leverantören måste komma och titta på felet
för att avgöra om det går under garantin eller inte. Därav viktigt att ni anger era
kontaktuppgifter som ni kan nås på. Då leverantören kommer kontakta er och inte
styrelsen. Styrelsen vill ha in era ärenden senast måndag den 23 juni 2025 för att göra ett
samordnat utskick till underentreprenören angående spolknapparna.
OBS Givetvis gäller inte garantin om man hanterat knappen vårdslöst och om så
visar sig vara fallet står vare sig BMG eller föreningen för kostnaden för detta.
Om man vid stamrenoveringen gjorde ett annat val eller ett tillval, det vill säga att
man valde en annan produkt än den som ingick (i det som föreningen stod för) så
ska dessa fel hanteras separat. Dessa går inte under föreningens garanti utan er
egen garanti gentemot leverantören.
Ovan info gäller allt som eventuellt är trasigt eller felaktigt och inte bara
toalettknappen, detta kan ni då skicka in närsomhelst.
/Styrelsen
English:
This is information to members that has problem with the toilet flusher. Fill in the form at the link above and send it to the board by Monday, 23 June 2025, and we will forward it to the supplier. Attach a picture of the broken button and send it to styrelsen@korallen1.se. The supplier may need to come and look at the fault to determine whether it is covered by the warranty or not. It is therefore important that you provide your contact details so that you can be reached. The supplier will then contact you and not
the board. The board would like to receive your requests by Monday, 23 June 2025 at the latest in order to make a coordinated mailing to the subcontractor regarding the flush buttons.
NOTE: The warranty does not apply if the button has been handled carelessly, and if this proves to be the case, neither BMG nor the association will cover the cost.
If, during the renovation, you made a different choice or an optional choice, i.e. you chose a different product than the one included (in what the association paid for),
these faults must be dealt with separately. These are not covered by the association’s warranty, but by your own warranty with the supplier.
The above information applies to anything that may be broken or faulty, not just
the toilet button, which you can send in at any time.
/The Board